Monday, April 30, 2007

Great Pockets interactive ad


Já aqui tinhamos falado desta campanha. Também já abordámos a interactividade na comunicação de marcas. Neste video podemos ver um mupie nas ruas de Londres com o qual podemos jogar.

De facto esta é uma maneira de tornar um simples anúncio num verdadeiro brand experience que reforça a imagem tecnológica que a empresa quer passar, veícula a mensagem e entretém.
Via

We had already talked about this campaign and we also have discussed interactivity in brand communication. In this video we can see an outdoor billboard in London that allows us to play with it.

This is a way to transform a simple outdoor billboard in a truth brand experience which reinforce the technology image the company wants to get trough at the same time it passes the message.
Via

Wednesday, April 25, 2007

Nescafé


Não é um anúncio novo mas merece o destaque. Um bom trabalho para a Nescafé


It's not a new ad but it deserves the highlight. A good work for Nescafé

Teenage Mutant Ninja Turtles


Uma excelente acção de guerrilha criada pela agência interactiva Brasileira Ginga. Neste video podemos ver uma das etapas desta campanha. Uma projecção de video muito bem montada e enquadrada com o espaço, o que trouxe grande realismo a esta acção. Para além desta acção foi criado um blog para esta campanha (estamoschegando) foram colocadas "shurikens" entre as portas dos carros e caixas de pizza com o URL do blog.

An excellent guerrilla action created by the Brazilian Interactive agency Ginga. In This video we can see one part of the campaign.. A video projection really well done and adjusted with the environment which confined great realism to the campaign. Beside this action it was created a blog for the campaign (estamoschegando) , "Shurikens" where placed between car doors and URL-branded pizza boxes.



Monday, April 23, 2007

Violin Classes




Uma criativa campanha para promover aulas de violino.


A creative campaign to promote violin classes.

We are the media

Uma apresentação inteligente, actual e que todos os marketeers deviam ver. Como diz Rupert Murdoch: "Agora são as pessoas que estão em controlo". Esta realidade requer que as marcas, produtos ou serviços interiorizem este fenómeno pois é altura de permitirmos que tal aconteça.
Via

An actual and clever presentation that every marketeer should see. As Rupert Murdoch says: "Now it's the people who are taking control". This reality requires that brands, products and servicies think this way and let it go.
Via

Friday, April 20, 2007

Macdonald's Breakfast



Agency: DDB, Australia.
Executive Creative Director : Matt Eastwood
Deputy Creative Director: Steve Back
Creative : Ant&Alex
Photographer : Mat Baker

IKEA Interactive projection


A interactividade nos métodos de comunicação é uma realidade cada vez mais presente nestes dias seja no ponto de venda, mupies ou outdoors. Neste video podemos ver um projecto interactivo nas lojas do IKEA.
Via

Interactivity platforms are a reality in nowadays communication methods and it is being used in different outdoor billboards and in the point-of-sale. In this Movie we can see an interactive project in a IKEA store.
Via