Friday, June 29, 2007

Silver surfer Billboard

No post anterior questionei a razão porque as marcas não investiam mais em comunicação interactiva. Irónicamente, passado umas horas, descobri este video promovido como se fosse um outdoor realmente inovador quando de facto não é. Nem sequer tem o direito de figurar neste blog a não ser para ser criticado. O pessoal da Clearchannel investiu num video sobre o outdoor quando deveriam canalizar esse dinheiro para proporcionarem soluções realmente inovadoras para os seus clientes. Penso que uma fotografia bastava para mostrar o outdoor.

In the previous post I questioned why brands didn't invest more in interactive communication. Ironically, a few hours later, I found this video marketed has if it was a really innovative billboard, which it isn't. It shouldn't even figure in this blog but it does only to be criticized. People from Clearchannel invested their money making a video when they should use it to make really innovative solutions for their clients. I think the picture would have been enough.

Diesel's Liquid Space Holographic Fashion Show


A Diesel fez a apresentação da colecção de 2008 primavera verão em Florença, Itália. O conceito da colecção, "Liquid Space", foi devidamente representado recorrendo para isso a uma projecção em holograma, visível de ambos os lados.
A maneira como a interactividade e a tecnologia podem influenciar o modo como vemos as coisas faz-me pensar porque não são mais vezes usadas em peças de comunicação. É que cada vez que vejo uma marca associada a este tipo de comunicação fico com uma imagem da mesma extremamente positiva. Será pelos elevados valores envolvidos. Alguém tem noção de quanto custa uma projecção deste género?

Diesel presented their new 2008 spring summer collection in Florence, Italy. The collection concept, “Liquid Space”, was brought to life by a hologram projection visible from both sides.
The way interactivity and technology can influence how we see things; makes me think why aren’t they used more times in communication messages. Every time I see a brand associated with this kind of communication what I keep is an extremely good image. Would it be because of the prices involved? Somebody knows how much this kind of projection costs?

Via




Thursday, June 28, 2007

Stain





Gold in Press category at Cannes Lions 2007
Agency: Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi, Buenos Aires, Argentina
Executive Creative Directors: Gastón Bigio, Jonathan Gurvit (Head of Art)
Creative Directors: Jorge Ponce Betti, Gabriel Huici
Copywriter: Jorge Ponce Betti
Art Director: Gabriel Huici
Photographer: Matías Posti
Account Supervisors: Andrea Díquez, Enrique Vera Vionnet
Advertiser’s Supervisor: Erika Herrero
Digital Retoucher: Pablo Romanos
Agency Producer: Luli Dragan

Tuesday, June 26, 2007

Washlet


Só tenho uma coisa a dizer sobre este produto. Inacreditável.
Vejam aqui

I just have one thing to say about this product. Unbelievable.
Watch it here

Monday, June 25, 2007

Torture Museum


Vist the Torture Museum

Creative Directors: Robert den Bremer, Edward Romunde
Art Director/Illustrator: Theo KorfCopywriter/
Photographer: Lionell SchuringSandwichman: Patric van BeekReleased: August 2006

Wireless DVD Theater






Advertising Agency: Fischer America >>
Client: Panasonic >>
Award: Cannes Lion - Bronze, Outdoor

Public Toilets



Como os sinais de casas de banho públicas deviam ser.


How public toilets signs should be.