Thursday, July 5, 2007

Cannes 2007 film Winner



Este foi o filme que ganhou a categoria homónima em Cannes, este ano. Não vi todos os trabalhos para poder afirmar que é justo, mas a qualidade é inquestionável.

This film won the category in Cannes, this year. I didn't see all the work so that I can say it is a fare judgment but the quality is unquestionable.

Credits:

Agency: TBWA\Paris
Executive Creative Director: Erik Vervroegen
Creative Director: Erik Vervroegen
Copywriter: Stephane Gaubert/Stephanie Thomasson
Art Director: Stephanie Thomasson/Stephane Gaubert
Account Supervisor: Guillaume Allilaire
Production Company: Magic Lab, Montreuil
Director: Philippe Grammaticopoulos
Producer: Maxime Boiron

Wednesday, July 4, 2007

Smart for Two (No Back Seat)



Prata na categoria de filme na edição de 2007 de cannes.

Silver in Film category at Cannes 2007.

Agency: BBDO GERMANY/TEAM SMART, Dusseldorf, Germany
Executive Creative Director: Toygar Bazarkaya, Sebastian Hardieck
Creative Director: Matthias Eickmeyer, Stefan Meske
Art Director: Szymon Rose, Florian Barthelmess, Jonathan Schupp
Agency Producer: Steffen Gentis, Annette Berkenbusch, Mareike Ceranna
Account Supervisor: Jan-Philipp Jahn, Sebastian Schlosser, Dirk Spakowski
Advertiser’s Supervisor: Markus Gammert
Production Company: COBBLESTONE FILM PRODUCTION, Hamburg
Director: Markus Walter, Malte Hagemeister
Producer: Nicholas Mirbach, Tanja Bruhns
Music - Artist/Title: Stylophon Music, Hamburg
Post Production: Schoenheitsfarm, Hamburg


Via

Simpsons Viral



E a promoção do filme dos Simpsons continua. Agora com um viral que segundo consta é "fake". Mesmo sem ser verdade continua a ser uma boa manobra de marketing.

The Simpsons movie promotion continues. Now with a viral video that people say it’s fake. Even without being true it is a great marketing stunt.

Via

Monday, July 2, 2007

Kwik-e-Mart



Já tínhamos falado aqui desta brilhante campanha. Veio agora a concretização da ideia que, ao que parece, está igualmente brilhante.

We already have talked here about this brilliant campaign. Now we can see the execution that seems equally brilliant.


Friday, June 29, 2007

Silver surfer Billboard

No post anterior questionei a razão porque as marcas não investiam mais em comunicação interactiva. Irónicamente, passado umas horas, descobri este video promovido como se fosse um outdoor realmente inovador quando de facto não é. Nem sequer tem o direito de figurar neste blog a não ser para ser criticado. O pessoal da Clearchannel investiu num video sobre o outdoor quando deveriam canalizar esse dinheiro para proporcionarem soluções realmente inovadoras para os seus clientes. Penso que uma fotografia bastava para mostrar o outdoor.

In the previous post I questioned why brands didn't invest more in interactive communication. Ironically, a few hours later, I found this video marketed has if it was a really innovative billboard, which it isn't. It shouldn't even figure in this blog but it does only to be criticized. People from Clearchannel invested their money making a video when they should use it to make really innovative solutions for their clients. I think the picture would have been enough.

Diesel's Liquid Space Holographic Fashion Show


A Diesel fez a apresentação da colecção de 2008 primavera verão em Florença, Itália. O conceito da colecção, "Liquid Space", foi devidamente representado recorrendo para isso a uma projecção em holograma, visível de ambos os lados.
A maneira como a interactividade e a tecnologia podem influenciar o modo como vemos as coisas faz-me pensar porque não são mais vezes usadas em peças de comunicação. É que cada vez que vejo uma marca associada a este tipo de comunicação fico com uma imagem da mesma extremamente positiva. Será pelos elevados valores envolvidos. Alguém tem noção de quanto custa uma projecção deste género?

Diesel presented their new 2008 spring summer collection in Florence, Italy. The collection concept, “Liquid Space”, was brought to life by a hologram projection visible from both sides.
The way interactivity and technology can influence how we see things; makes me think why aren’t they used more times in communication messages. Every time I see a brand associated with this kind of communication what I keep is an extremely good image. Would it be because of the prices involved? Somebody knows how much this kind of projection costs?

Via




Thursday, June 28, 2007

Stain





Gold in Press category at Cannes Lions 2007
Agency: Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi, Buenos Aires, Argentina
Executive Creative Directors: Gastón Bigio, Jonathan Gurvit (Head of Art)
Creative Directors: Jorge Ponce Betti, Gabriel Huici
Copywriter: Jorge Ponce Betti
Art Director: Gabriel Huici
Photographer: Matías Posti
Account Supervisors: Andrea Díquez, Enrique Vera Vionnet
Advertiser’s Supervisor: Erika Herrero
Digital Retoucher: Pablo Romanos
Agency Producer: Luli Dragan